CHATBOT ASSISTANTS: IMPLEMENTATION AND ANALYSIS OF THE EFFICIENCY

Abstract

Nowadays, chatbots are used only on a few websites. People can’t always adapt to the design of every website, so they need an assistant for that. On every website, a chatbot can find its calling, and it can be used for different needs, and for solving different problems. One of the main problems on the Internet is copyright infringement, copying other people’s sites. Various fake websites copy official sources, and these types of fraud disguise all sorts of links as normal official links, and people often fall for this deception. Such websites may also use chatbots for their evil designs. By spreading scam links using chatbots, scammers can gain access to users’ data, social media accounts, bank card details, and other important data. Therefore, there is a need for a thorough study of chatbots, as well as their correct and effective use. A chatbot is a multifaceted product that can be used in any area of life, from simple information searches to education and medicine. This article will present some types of chatbots, as well as information on where they can be used and for what needs. The purpose of the article is to analyze the effectiveness of chatbots and also offer some methods for determining the effectiveness of using a chatbot. There will be information about the first chatbots, about the trends of our days. Also in this article, a functioning chatbot model will be presented, which will be used in one of the most popular communication platforms, Discord.





TRANSLATE with x

English






Arabic
Hebrew
Polish


Bulgarian
Hindi
Portuguese


Catalan
Hmong Daw
Romanian


Chinese Simplified
Hungarian
Russian


Chinese Traditional
Indonesian
Slovak


Czech
Italian
Slovenian


Danish
Japanese
Spanish


Dutch
Klingon
Swedish


English
Korean
Thai


Estonian
Latvian
Turkish


Finnish
Lithuanian
Ukrainian


French
Malay
Urdu


German
Maltese
Vietnamese


Greek
Norwegian
Welsh


Haitian Creole
Persian
 










 

TRANSLATE with

COPY THE URL BELOW

Back


EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE

Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal
Back



 

 
Язык этой страницы: Английский

 
Перевести на Русский

 
 
 

 






  • Азербайджанский

  • Албанский

  • Амхарский

  • Английский

  • Арабский

  • Армянский

  • Африкаанс

  • Бенгальский

  • Бирманский

  • Болгарский

  • Валлийский

  • Венгерский

  • Вьетнамский

  • Греческий

  • Гуджарати

  • Датский

  • Иврит

  • Индонезийский

  • Исландский

  • Испанский

  • Итальянский

  • Казахский

  • Каннада

  • Каталанский

  • Китайский (традиционный)

  • Китайский (упрощенный)

  • Корейский

  • Креольский (гаити)

  • Курманджи

  • Кхмерский

  • Лаосский

  • Латышский

  • Литовский

  • Малагасийский

  • Малайский

  • Малаялам

  • Мальтийский

  • Маори

  • Маратхи

  • Немецкий

  • Непальский

  • Нидерландский

  • Норвежский

  • Панджаби

  • Персидский

  • Польский

  • Португальский

  • Пушту

  • Румынский

  • Русский

  • Самоанский

  • Словацкий

  • Словенский

  • Тайский

  • Тамильский

  • Телугу

  • Турецкий

  • Украинский

  • Урду

  • Финский

  • Французский

  • Хинди

  • Хорватский

  • Чешский

  • Шведский

  • Эстонский

  • Японский




 



Всегда переводить Английский на РусскийPRO
Никогда не переводить Английский
Никогда не переводить jpcsip.kaznu.kz

Author Biographies

Daniyar Kyzyrov, International Information Technology University, Almaty, Kazakhstan
Saya Sapakova, International Information Technology University, Almaty, Kazakhstan

Candidate of physics - mathematic sciences, Assistant Professor, Department of Computer Engineering and Information Security

TRANSLATE with x English Arabic Hebrew Polish Bulgarian Hindi Portuguese Catalan Hmong Daw Romanian Chinese Simplified Hungarian Russian Chinese Traditional Indonesian Slovak Czech Italian Slovenian Danish Japanese Spanish Dutch Klingon Swedish English Korean Thai Estonian Latvian Turkish Finnish Lithuanian Ukrainian French Malay Urdu German Maltese Vietnamese Greek Norwegian Welsh Haitian Creole Persian     TRANSLATE with COPY THE URL BELOW Back EMBED THE SNIPPET BELOW IN YOUR SITE Enable collaborative features and customize widget: Bing Webmaster Portal Back     Язык этой страницы: Английский   Перевести на Русский        
  • Азербайджанский
  • Албанский
  • Амхарский
  • Английский
  • Арабский
  • Армянский
  • Африкаанс
  • Бенгальский
  • Бирманский
  • Болгарский
  • Валлийский
  • Венгерский
  • Вьетнамский
  • Греческий
  • Гуджарати
  • Датский
  • Иврит
  • Индонезийский
  • Исландский
  • Испанский
  • Итальянский
  • Казахский
  • Каннада
  • Каталанский
  • Китайский (традиционный)
  • Китайский (упрощенный)
  • Корейский
  • Креольский (гаити)
  • Курманджи
  • Кхмерский
  • Лаосский
  • Латышский
  • Литовский
  • Малагасийский
  • Малайский
  • Малаялам
  • Мальтийский
  • Маори
  • Маратхи
  • Немецкий
  • Непальский
  • Нидерландский
  • Норвежский
  • Панджаби
  • Персидский
  • Польский
  • Португальский
  • Пушту
  • Румынский
  • Русский
  • Самоанский
  • Словацкий
  • Словенский
  • Тайский
  • Тамильский
  • Телугу
  • Турецкий
  • Украинский
  • Урду
  • Финский
  • Французский
  • Хинди
  • Хорватский
  • Чешский
  • Шведский
  • Эстонский
  • Японский
  Всегда переводить Английский на РусскийPRO
Никогда не переводить Английский
Никогда не переводить jpcsip.kaznu.kz
Published
2023-07-03
How to Cite
KYZYROV, Daniyar; SAPAKOVA, Saya. CHATBOT ASSISTANTS: IMPLEMENTATION AND ANALYSIS OF THE EFFICIENCY. Journal of problems in computer science and information technologies, [S.l.], v. 1, n. 2, july 2023. ISSN 2958-0846. Available at: <https://dslib.kaznu.kz/index.php/kaznu/article/view/64>. Date accessed: 23 nov. 2024. doi: https://doi.org/10.26577/JPCSIT.2023.v1.i2.03.